近江寫眞機店の店長です。
今週の新入荷のお知らせです。
Hello
Information about this week's new arrivals.

今週はミラーレス一眼が入荷しています!
オールドレンズの母艦にもおすすめです!
We have mirrorless cameras in stock this week!
Recommended for those who want to enjoy old lenses!

「OLYMPUS XA1 + A11」
セレンで動くXA。
電池要らずでちょっと便利。
レンズは暗いのでフラッシュ大事。
「OLYMPUS PEN-FT」
概ね動作問題なさそう。
露出計は1段くらいアンダーかも。
「OLYMPUS F.ZUIKO AUTO-S 38mm F1.8」
ややクモリ。
室内とかならほぼ問題ないかも。
外は試してみないとわからないです。
「OLYMPUS OLYMPUSFLEX A2.8」
レンズ比較的綺麗なOLYMPUSFLEXです。
75mmでF2.8のレンズスペックは二眼レフでは結構珍しいかも。
貼り革は木製のものに交換しています。
"OLYMPUS XA1 + A11"
The XA runs on selenium.
No batteries needed, which is a bit convenient.
The lens is dim, so the flash is important.
"OLYMPUS PEN-FT"
Seems to work fine.
The light meter may be about one stop underexposed.
"OLYMPUS F.ZUIKO AUTO-S 38mm F1.8"
Somewhat hazy.
Maybe no problem indoors.
I won't know how it will look outside until I try it.
"OLYMPUS OLYMPUSFLEX A2.8"
An OLYMPUSFLEX with a relatively clean lens.
75mm and F2.8 lens specs may be quite rare for a twin-lens reflex camera.
I replaced the leather upholstery with a wooden one.

「Konica 現場監督ズーム」
動作調子いいです。
外観は安定のダメージ有りです。
現場感がかっこいい。
レンズは薄クモリ。
「RICOH Steky IIIB」
木箱や革ケースが付属します。
動作も調子良いです。
カートリッジも付属します。
「透明なトイカメラ」
「HAPPY*POP」
フォーカスフリーの28mmのレンズがついてます。
スケルトンっていいよね。
"Konica Genbakantoku Zoom"
Works well.
There is some damage to the exterior.
It has a cool on-site feel.
The lens is lightly hazed.
"RICOH Steky IIIB"
Comes with a wooden box and leather case.
Works well.
Cartridge is also included.
"Transparent Toy Camera"
"HAPPY*POP"
Comes with a focus-free 28mm lens.
The skeleton is nice.

デジカメは店長は詳しくないので社長の方からコメントもらいました。
「SONY α7IV (ILCE-7M4)」
2021年発売のSONYのフルサイズミラーレスカメラのベーシック機。
ベーシック機ながら3300万画素と先代のα7IIIや他メーカーのベーシック機と比べ高画素なのは魅力です。
先代のα7IIIと比べボディサイズがやや大きくなったことでグリップの持ちやすさがアップしてます。
さらに各ボタンが大きくなったことによりファインダーを覗きながらの操作性などが上がっています。
また画像処理エンジンがBIONZ XRに進化しており、従来比にして約8倍の高速処理が可能!とのことです。
先代のα7IIIのややモッサリな操作性と比べるとかなりサクサク設定を変更できます。
さらにAFの性能の上昇なども見られます。
メモリーカードがSD (UHS-II)に加え、CFexpress(Type A)の採用により連写可能枚数が大幅にアップしています。
また電子ビューファインダー(EVF)もα7 IIIの約236万ドットから約368万ドットにアップによる視認性の上昇、EVFの光学系が密閉構造となり防塵防滴性が向上し、ファインダー内の結露もなく快適に撮影できるとのことです。
インターフェース面もHDMI端子がマイクロHDMIのタイプDから、安定性が高いタイプAに変更されたのは動画ユーザーには大きなメリットではないでしょうか。
動画関連でいうとα7Ⅳはα7IIIのチルト式モニターからバリアングルモニターへ変更されています。
こちらは賛否あるかと思いますが、モニターを裏返しができるので保護力が上がったのは確実なメリットでしょうか。
そして細かいですがレンズ交換時にゴミなどが撮像センサーに付着するのを防ぐ、電源OFF時にシャッターを閉じる機能が搭載されたのもありがたいです。
まとめますと先代α7IIIからほぼ全ての機能がアップしたフルモデルチェンジ機です。
α7IIIも完成度の高い名機でしたが、α7Ⅳもα7IIIに動画の要素を融合したまさにSONYが言う通りのハイブリット機としてさらに隙のないカメラになったと思います。
「SONY FE 24mm F2.8G (SEL2428G)」
小型軽量設計とGレンズならではの高画質と美しいボケ味が魅力の広角単焦点レンズです。
絞りリングの搭載による操作性の良さも魅力です。
「SONY Sonnar T* FE 35mm F2.8 ZA (SEL3528Z)」
α7シリーズの創成とともに登場した軽量コンパクトな単焦点レンズです。
優れた色再現、コントラストの高さが特長です。
レンズ外装がアルミニウムなのでレンズ自体の質感の高さも魅力の一つでしょうか。
「銘匠光学 TTArtisan M-E 6bit」
MマウントレンズをソニーEマウントカメラに装着するためのアダプターです。
6bitコードを備えたレンズを装着した場合、焦点距離をExif情報に記録できるほか、ボディ内手ブレ補正を搭載する機種との組み合わせにおいて「手ブレ補正焦点距離」を自動で設定でき、小さいながらに高機能です。
さらに6bitコードを備えていないレンズ(28mm、35mm、50mm、75mm、90mm、135mm)の場合、アダプター側面の焦点距離ダイヤルで焦点距離を選択できるというなかなか細かいところにも配慮されたギミック満載のマウントアダプターです。
「SIGMA 28-70mm F2.8 DG DN Contemporary」
24-70mm F2.8 DG DN | Art をベースに、広角側を28mmから設計することで、高い光学性能はそのままにレンズボディを大幅に小型軽量化とのことで、広角は若干犠牲になったけど性能を落とさずF2.8通しの大口径ズームを気軽に楽しめるように小型化した新世代の標準ズームレンズです。
The store manager is not an expert on digital cameras, so we asked the president for a comment.
"SONY α7IV (ILCE-7M4)"
A basic full-frame mirrorless camera from SONY released in 2021.
Although it is a basic camera, it has 33 million pixels, which is a high pixel count compared to the previous α7III and other manufacturers' basic cameras.
The body size is slightly larger than the previous α7III, making it easier to hold the grip.
In addition, the buttons have become larger, improving operability while looking through the viewfinder.
The image processing engine has also evolved to BIONZ XR, allowing for processing speeds about 8 times faster than before!
Compared to the somewhat sluggish operability of the previous α7III, you can change settings much more quickly.
In addition, the AF performance has also improved.
In addition to SD (UHS-II), the number of continuous shots possible has been significantly increased by adopting CFexpress (Type A) memory cards.
The electronic viewfinder (EVF) has also been increased from approximately 2.36 million dots on the α7 III to approximately 3.68 million dots, improving visibility, and the EVF's optical system has been sealed to improve dust and water resistance, allowing for comfortable shooting without condensation inside the viewfinder.
In terms of interface, the HDMI terminal has been changed from Micro HDMI Type D to the more stable Type A, which is a big benefit for video users.
Speaking of video, the α7IV has been changed from the tilt-type monitor of the α7III to a vari-angle monitor.
There may be pros and cons to this, but the increased protection provided by being able to flip the monitor over is a definite benefit.
And, although it's a small thing, I'm grateful for the addition of a function that closes the shutter when the power is turned off to prevent dust and other particles from getting on the image sensor when changing lenses.
In summary, this is a full model change with almost all functions improved from the previous α7III.
The α7III was a highly refined and famous camera, but I think the α7IV has become an even more flawless camera as a hybrid camera, just as Sony said it would be, by incorporating video elements into the α7III.
"SONY FE 24mm F2.8G (SEL2428G)"
This wide-angle prime lens is compact and lightweight, and features the high image quality and beautiful bokeh that are unique to G lenses.
The aperture ring improves operability.
"SONY Sonnar T* FE 35mm F2.8 ZA (SEL3528Z)"
This lightweight and compact prime lens was released with the launch of the α7 series.
It features excellent color reproduction and high contrast.
The lens exterior is made of aluminum, so the high quality of the lens itself is also one of its attractions.
"Meisho Kogaku TTArtisan M-E 6bit"
This is an adapter for mounting M-mount lenses to Sony E-mount cameras.
When a lens with 6bit code is attached, the focal length can be recorded in the Exif information, and when combined with a model equipped with in-body image stabilization, the "image stabilization focal length" can be automatically set, making it a small yet highly functional lens.
Furthermore, for lenses that do not have 6-bit code (28mm, 35mm, 50mm, 75mm, 90mm, 135mm), you can select the focal length using the focal length dial on the side of the adapter, making this a mount adapter full of gimmicks that have been carefully considered down to the smallest details.
"SIGMA 28-70mm F2.8 DG DN Contemporary"
Based on the 24-70mm F2.8 DG DN | Art, the wide-angle side has been designed starting from 28mm, making the lens body significantly smaller and lighter while maintaining high optical performance. This is a new generation standard zoom lens that has been made compact so that you can easily enjoy a large aperture zoom of F2.8 without sacrificing performance, even though the wide angle has been slightly sacrificed.
3月になりましたので去年も開催したあの企画。
店頭限定の卒業おめでとうフェア開催します!
詳細はこちらのブログから。
It's only March, so we'll be holding the same event we did last year.
We'll be holding a Congratulations on Graduation Fair exclusively in-store!
For more details, check out this blog.
今週は以上です。
新入荷商品は随時オンラインストアに掲載していきますのでよろしくお願いします。
オンラインストアはこちらから。
That's it for this week.
Newly arrived products will be posted on the online store from time to time, so please check back.
Click here for online store
店舗では土日限定でジャンクヤード内の
カメラが半額になるセールしています。
ぜひお越しください。
Starting this week, we will be having a sale on Saturdays and Sundays only, where all cameras in the Junkyard will be half price.
Please come and visit us.